Cultura

Mirada polièdrica

Docs Barcelona celebra 18 anys oferint, entre el 25 i el 31 de maig, visions molt diverses de la realitat a través de 43 documentals

Ja fa divuit anys que podem mirar el món per un forat i conèixer centenars d'històries gràcies al Docs Barcelona. Aquest any el festival es fa major d'edat amb la 18a edició, que se celebra del 25 al 31 de maig, i proposa noves històries: la de l'argentina María Fux, que continua fent classes de dansa als 93 anys (Dancing with Maria, film de clausura); els canvis polítics a Zimbabue arran de les denúncies de frau en les eleccions del 2008 (Democrats); la progressiva desaparició del delta de l'Ebre i els habitants de l'últim tram del riu (El tram final); les previsions de les crisis d'un geni de les finances i les amenaces que va rebre de l'FBI (El visionari. L'home que preveia l'economia mundial)...

En total es podran veure 43 documentals provinents de 26 països que, segons el director de Docs Barcelona, Joan Gonzàlez, “no tenen un focus com l'any passat”. És un festival “molt polièdric”, diu, amb propostes ben variades. Com la que obre el festival, La llista de Falciani, producció catalana dirigida per Ben Lewis que mostra “com a partir d'un robatori de dades, canvia el funcionament del sistema bancari”. Gonzàlez destaca: “És el primer cop que obrim el festival amb una producció catalana, fins ara no havia estat així perquè el nivell d'exigència és molt alt.” Creu que amb Docs Barcelona “s'ha aconseguit crear una marca de documental català amb reconeixement internacional”.

Un altre exemple del caràcter polièdric del certamen és la presència de diversos documentals danesos (Democrats, Good things await, La mirada del silencio i La vida es sagrada); pel·lícules que defensen la natura, com la xilena Los castores o Virunga; la lluita a vida o mort de tres homes per protegir els goril·les d'un parc del Congo; Game over, producció catalana dirigida per Alba Sotorra sobre un noi aficionat als jocs bèl·lics que marxa a l'Afganistan com a franctirador... En conjunt, una oferta amb “obres intimistes” i d'altres del món exterior, però “sempre amb una mirada original”.

Vessant professional

Com cada any, el festival desplega els seus tentacles geogràficament (s'exporta a Colòmbia i Xile), i esdevé una plataforma per a la trobada dels professionals del sector. Hi haurà classes magistrals, una amb l'equip de La llista de Falciani i una altra a càrrec de la danesa Signe Byrge Sorensen, productora de The act of killing, i un mercat de finançament amb 40 projectes seleccionats, entre altres activitats.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.